På tur til Kubbetjønn :)

I dag var det deilig vær ute, og etterhvert som dagen gikk, ble jeg rastløs og dro med meg gubben og Julie ut på tur. Vi pakket grill og pølser og kaffe og sånt i en sekk, og heiv oss i bilen for å kjøre til Gramstad (i Sandnes). Derfra skulle vi gå til Kubbetjønn. Men jammen var det ikke lett å komme seg dit! Over alt var veiene sperret pga Nordsjørittet! Vel, etter mye om og men og køkjøring, kom vi oss forbi, og fikk parkert på Gramstad :)

Det går oppover et stykke fra parkeringsplassen

Selv om man er i skogen, er det ganske idylliske omgivelser :)

Her har Sandnes hermet etter Stavanger, og laget seg et "Tutte-tre".

Jammen står det ikke en Eventyrstol også på vei til Kubbetjønn!

Fremme!

En gang i tiden var alt dette et stort vann, men det gror mer og mer igjen og blir myr heller

De har laget egne gruer til grilling og sånt

Og så er det igang. Tenn grillen!

Etter litt styr fikk vi endelig fyr på papiret under rista. Det er jammen ikke lett med en liten lighter når papiret litter langt under rista... Men jeg tror noen har glemt å ha parafin på når de har gjort klar denne grillen for salg, for det var bare papiret som brant, og så slukket hele greia....

Vi prøvde med tørkepapir og småkvister, leeeenge, og gubben blåste og blåste til han var nesten blå i hodet, og så ga han opp. Men søren og! Jeg har jammen ikke dratt med grill og pølser og allslags tilbehør, bare for å sitte og se på et dødt bål! Så jeg putta enda mer papir, og enda mer småkvister, og blåste og blåste.... til det endelig tok fyr! Vi hadde lagt alt kullet under, så etterhvert som bålet brant, ble kullet også varmt :))

Se, bare, Det ryker av bålet!

Vi fikk da grillet til slutt, og pølsene smakte godt!

Litt av omgivelsene bak grillplassen

Julie er som vanlig en liten klatremus

Vi ville ta en litt annen vei ned til bilen igjen. Her er det IKKE barnevognvennlig, for de som lurer på det

Stien var ganske fin til å begynne med..

Men det varte ikke så lenge før stien nesten ikke var synlig..

Over myrer og bekker gikk det...

Til vi plutelig fikk øye på turveien rett foran oss.... Æsj... et eller annet sted har vi gått feil vei, vi skulle ikke truffet på veien i det hele tatt. Men, men. Det var en flott tur i deilig vær!