Prosjekt "Strikke jakke til meg selv" :)

Jeg holder på med et prosjekt til meg selv. For 11 dager siden så jeg en oppskrift i Allers, til en jakke som jeg fikk veldig lyst på. Så jeg tok turen til ullvarefabrikken i Oltedal (Gjestal Spinneri) og kjøpte garn og pinner, Det ble en fin søndagstur, med kaffe i kafeen etterpå :)

Mandag begynte jeg å strikke, og på torsdagen var bakstykket ferdig. Siden Caroline skulle ha jentekveld og kastet oss ut på fredagskvelden, og lørdagen gikk med til kakebakst og søndagen var full av familieselskap, fikk jeg ikke strikket mer før mandagen. Men nå går det unna :) tirsdag kveld var venstre forstykke ferdig, og nå har jeg begynt på det høyre :) Etterpå gjenstår bare armene, og å sy den sammen og sette knapper på :) Jeg gleder meg til å kunne ta den i bruk!!

Så langt som dette har jeg kommet nå:

Og sånn skal den (håper jeg da!) bli når den er ferdig :))

Og jeg som ikke kan strikke engang! Og ikke kan jeg fordra det heller... men må man så må man :) Dette går jo så det suser! Og tilogmed fletting og hullmønster får jeg til!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

muumimamma

muumimamma

48, Stavanger

Jeg er en typisk Muumimamma. Halvfeit kjerring med masse unger og en forkjærlighet for vesker! (PS: Nå er jeg ca 20 kg mindre feit enn da jeg opprettet bloggen :) Jeg vet ikke hvor ofte jeg kommer til å blogge, men av og til er det ting som bare er litt godt å få ut av systemet liksom.. Jeg tar gjerne imot venneforsepørsler, men da skal du ha interesse for bloggen min, og gjerne ha en blogg som jeg kan fatte interesse for også :) Hvis du bare er ute etter venner på vennelista som kan bidra til at du når topplista, trenger du ikke spørre meg. Vennskap skal være gjensidig... så var det sagt.