august 2011

Husmorferie :)

Da jeg hadde bursdag ønsket jeg meg noe annet dette året enn jeg har gjort før, nemlig en husmorferie :) Så jeg avtalte med en venninne i Stockholm at jeg skulle komme og besøke henne en helg i slu...

Juhuuuu! Her går det unna!

Så kult da! På mandag startet jeg for alvor med lavkarbo. Prøvde litt i helga, med det var ikke så lett å starte opp med sånt på hyttetur og i badeland kan man si. Men nå er jeg i gang! Prøvde kjøt...

Igang med Lavkarbo :)

Jeg har klart å bake et lavkarbo-brød. Det var kjempegodt, og det syns ungene også! Nå har jeg vært og handlet diverse som jeg trenger av tørrvarer på helsekosten, sånn at jeg kan lage meg forskjel...

Tilbake til hverdagen igjen

Da var atter en sommerferie over. Vi har hatt det kjempefint i ferien. Stort sett heldig med været, og opplevd masse kjekke ting. Siden det ikke ble noe bading på ferieturen vår, tok vi denne helga...

Badedagen!

I går reiste vi til Mandal på hytta, og ble møtt av mor og far med kveldsmat. Julie vasket opp etter maten, før vi spillte førstehjelpsspillet til klokka ett om natta!Etter frokost i dag gikk turen...

Lavkarbo?

Jeg har bakt mitt første lavkarbo brød. Og godt ble det også. Men nå har jeg et problem. Ungene mine fikk smake på det... Og vipps så var halve brødet borte. Nå maser de om at jeg må lage masse sån...

Jåledokker :)

I helga som var hadde vi telt i hagen, og frøken Julie hadde overnattingsbesøk i teltet. Det er et stort telt med 2 soverom og fortelt. Det ene rommet benyttet de som garderobe, og så hadde de selv...

Ferie i UK - tredje etappe - Inverness

Nå går turen til Inverness over det skotske høylandet, som ikke er så fryktelig høyt akkurat. Der skal vi være i 2 dager. På vei ut fra Edinburgh til Inverness måtte vi over den vel kjente broen F...

Ferie i UK - Andre etappe - Edinburgh

Turen til Edinburgh startet fra Lime Street Station, med togbytte i Wigan.Her ble vi sittende nesten 2 timer (for vi tok et tidligere tog fra Liverpool, og måtte vente på toget med faste reserverte...

Ferie i UK - Første etappe - Liverpool

Vi startet turen klokken 04.30 med drosje til flyplassen. Flyet gikk klokken 06.00 via København til Manchester Fra flyplassen i Manchester gikk vi bort på togstasjonen Derfra tok vi toget til Li...

God natt :)

Det lyser en stjerne et sted, et sted der snille sjeler har fred. Se dit når du er trist og lei og vit at jeg alltid er glad i deg. Når månen lyser og himmelen er sort. Når dagen er omme og ...

Off we go

Sånn. Da sitter vi her på hotellet og venter. Vi skal gå om 20 minutter og ta bussen til Aberdeen AirPort. Deretter er det home sweet home :) Gleder meg til å sove i min egen seng igjen!Mens vi har...

Fra Shetland til Aberdeen

Vi har kjørt stort sett hele Shetland rundt på de tre dagene vi hadde der. Flott men litt kjedelig natur helt til vi kom til kysten med sine forrevne klipper og yrende dyreliv. Vi har sett massevis...

Shetland rundt

I dag lå tåka tykt på Shetland. Men vi dro ut på tur med friskt mot og vips så var sola der :) her er noen bilder fra Lerwick i går kveld og turen i dag.Haggis! Det er faktisk godt :)Her er Kims Ba...

Shetland/Lerwick

Her bor vi på Fort Charlotte Guest House, som ligger midt i sentrum, ved handlegata.Flott rom, og god utsikt :))

Snart Shetland

Klokka er seks, og om en times tid bør vi være framme på Shetland tror jeg. Vi burde kunne se land, men her henger tåka tjukt...Ikke fullt så mye tåke da vi forlot Aberdeen, men tåke da ogsåTrangt ...

Hilsen fra Inverness

Fra byen, og båttur på Loch NessDet kommer bedre bilder når jeg er hjemme, tar lite bilder med mobilen
muumimamma

48, Stavanger

Jeg er en typisk Muumimamma. Halvfeit kjerring med masse unger og en forkjærlighet for vesker! (PS: Nå er jeg ca 20 kg mindre feit enn da jeg opprettet bloggen :) Jeg vet ikke hvor ofte jeg kommer til å blogge, men av og til er det ting som bare er litt godt å få ut av systemet liksom.. Jeg tar gjerne imot venneforsepørsler, men da skal du ha interesse for bloggen min, og gjerne ha en blogg som jeg kan fatte interesse for også :) Hvis du bare er ute etter venner på vennelista som kan bidra til at du når topplista, trenger du ikke spørre meg. Vennskap skal være gjensidig... så var det sagt.